Sunday, December 26, 2010

Kereta ku masuk 'wad' & insiden2 yg tak boleh lupa...

salam...

hai...

sorry dah lama juga tak menulis dalam 'rumah' kecil saya ni...
almaklumlah busy sikit...

hmmm...baru2 ni sy br je tukar kulit baru 'rumah' saya ni...amacam ok tak???comeyyyy mcm tuan tanah tak???:p hope kawan-kawan suka dgn kulit baru 'rumah' saya ni ye...pening juga cari mana yang sesuai dan cantik....

emm sebenarnya...saya nak cerita pasal my cute car....
kesian dia...

sebenarnya dah lama dia 'sakit' ..masalah kereta saya ni tumperature (em ...betul ke tak saya eja ni?? if salah minta maaf la ye...:p ) selalu high...bila on aircorn je, if perjalanan jauh maka berlaku la kejadian yg saya kurang suka...but kena lalui juga...^__^

sebelum ni ada juga pergi repair tapi..sama juga...
erm....

baru-baru ni....saya dah buat appoinment untuk hantar repair...sebab nampak macam dah 'nazak' sangat...daripada  biar lama-lama baik saya hantar repair..takut makin lama makin teruk  nanti...
so hari yg dijanjikan ahad lepas...

nak dijadikan cerita....
hari sabtu sebelum hantar workshop saya drive pergi kenduri rumah ex officemate...pergi dengan ex hosuemate ..berdua dengan dia...almaklumlah nak pergi kenduri ..tanpa breakfast hope dapat makan byk :p ..tepat 12.15 kitaorang pergi ke sc. 19 shah alam...

memang tiap kali aku bawa kereta saya ni .. mata saya secara automatik mesti tengok meter tumperature tu...(perkara haruss yg perlu saya buattt) hari tu tiba-tiba je high!
alamakkkk...kebiasaanya bila saya off aircorn akan turun serta merta...tapi kail ni tak.....
ni yang buat saya risau...!!!!!

saya ambil keputusan stop kat stesen minyak...
bila stop je...sy ada nampak asap pada bahagian bonet depan....(sbelelum ni tak sampai berasap)oh tidakkkk....
saya panic skjp..nsb baik saya berdua...

cepat-cepat saya keluar...ramai juga yang tolong....uncle2 bw teksi...

apa yang dorg ckp :

a) tak boleh bawa balik...takut kereta jem...
b) paip bocor
c) air kat tangki keringgg..
d) 'head' dah terbakar...blabla...

& etc...

hhhmmmm.....nak buat macammana benda dah nak jadi...

saya buat keputusan tunggu housmate datang ambil..sebab dia pun nak join pergi kenduri...
kereta biarkan 'sejuk'...

perut dah lapar sangatt....hampir 1 jam juga kat stesen minyak tu...
 ekin sampai dengan sweet viva putih diee...

so..kami teruskan niat untuk pergi kenduri....
kenduri yang dimaksudkan berhampiran dengan SMC sec.20..so kami bertiga tak tahu jalan shorcut...dan cepat sampai...

kami dah sepakat ikut federal highway dengan melalui masjid shah alam...kami kecewa...roundboard kat situ tutup...so...kami berusaha cari jalan kluar smpi la ke roundboard tesco sc.13...owhhhh...malangnye nasib kami roundboard kat situ pun tutup juga....:(

so semua kereta kena keluar ke federal...hmmm..kami terpaksa tempuh jem dengan kereta yg byk & perut pun lapar...jam dh pkl 1.30pm..dahaga...laparrr...cuaca panasss...

kami terpaksa pusing ke seksyen 21...bila smpi je SMC...ain yang dari tadi pegang map menunjuk arah...memang happy sangat dah sampai...dengan penuh confiden kami pergi rmh tu...tapi bila saya tercari2 (mana kak yam ni..tak nmpk pn)..hmmmm...dalam hati saya dah terdetik...'adakah saya tersilap rumah???'...owhhh..malunya kami rupa-rupanya nya memang sah la dah tersalah rumah....ohhhhh...tidakkk......



apa akan terjadi seterusnyaa kpd kami yg bernasib malang hari tu??????
so tunggu k...:)






No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi komen =)