Wednesday, January 8, 2014

Pemanggang Ajaib Gen 2

Promosi kembali lagi...Promosi Tahun Baru 2014







Tahukah Anda !

 Pelbagai Masakan Boleh Dimasak Menggunakan Pemanggang Ajaib ?

 

 Inilah TOP 70 Hidangan Lazat Hasil Survey Kami !

 1. Crepe Durian

 2. Bengkang Ubi Kayu

 3. Kek Coklat

 4. Rendang Ayam

 5. Sotong Percik

 6. Satey

 7. Macaroni Bakar

 8. Kek Pisang

 9. Nasi Goreng

 10. Kek Gula Hangus

 11. Pancake Labu

 12. Ayam Panggang Black Pepper

 13. Roti Jala

 14. Nasi Arab

 15. Cencaru Sumbat

 16. Pizza Roti

 17. Kuih Ketayap

 18. Siakap Bakar

 19. Cupcake Coklat Kukus

 20. Siakap Bakar

 21. Roti Bakar Berkeju

 22. Ayam Percik

 23. Popcorn Madu

 24. Murtabak Mini

 25. Apam Balik

 26. Lamb Chop

 27. Ayam Bakar Black Pepper

 28. Nasi Hujan Panas

 29. Puff Ayam

 30. Burger Bakar

 31. Jagung Bakar

 32. Puding Roti

 33. Udang Panggang Butter

 34. Ikan Siakap Stim Halia

 35. Daging Bakar

 36. Lempeng Pisang

 37. Kerang Bakar

 38. Ayam Panggang Berempah

 39. Ayam Panggang Madu

 40. Popia Basah

 41. Ikan Bakar Bersambal

 42. Ikan Talapia Bakar

 43. Seafood Ommelette

 44. Ikan Keli Salai Masak Lemak

 45. Ayam Masak Merah

 46. Sata Ikan

 47. Beef Kebab

 48. Ayam Masak Hitam

 49. Seafood Platter

 50. Kuih Bakar Pandan

 51. Paprik Ayam

 52. Telur Mayo

 53. Ikan Masak Rendang

 54. Ayam Panggang Rosemary

 55. Fish N Chip

 56. Ayam Bakar BBQ

 57. Siakap Stim Limau

 58. Pulut Panggang

 59. Roti John

 60. Otak-Otak

 61. Black Pepper Beef Steak

 62. Daging Masak Kicap

 63. Ayam Tandoori

 64. Ayam Bakar Cili Padi

 65. Rendang Daging

 66. Pais Ikan

 67. Telur Bistik

 68. Pau Stim

 69. Baulu

 70. Nasi Lemak

 

Periuk Ajaib Gen 2 : RM 168 ---> RM 150

ajaib nya produk ini...
1) boleh memanggang
2) menggoreng
3) mengukus
4) stim
5) buat kek
6) bakar roti untuk sandwic
7)memsak pelbagai jenis makanan yg anda mahukan..

amat sesuai utuk:
1) sesiapa shj...yg ak pandai msk pn akan jadi pandai bila menggunakan periuk ni...:)
2) ibu mengandung
3) yang sangat sibuk bekerja

kenapa peru pilih produk ini??


1)mudah digunakan
2) sangat mudah
3) pantas
4) sedap
5) jimat
6) mudah dikendalikan

setiap pembelian akan dapat hadiah PERCUMA:

Periuk Ajaib Gen 2

1) buku resepi
2) CD demo masakan dan cara menggunakan produk ini
3) jaring
4) beg
5) getah

jika berminat dengan produk ini blh hubungi/wassup saya di talian 0192446042= MZ :)

pastikan yg original

Tuesday, April 23, 2013

Keburukan Bangun Lewat dan Bangun Lambat

Info yg sangat menarik dan bagus
 

Kita selalu disarankan untuk tidur awal di antara tujuh hingga lapan jam setiap hari.
Tapi penulis mengaku untuk tidur awal memang sukar untuk mendisiplinkan diri untuk mempunyai jadual waktu tidur awal setiap hari.
Terutama student yang masih belajar, lagi la mengalami masalah untuk dapatkan tidur awal.
Orang yang selalu dan suka berjaga malam akan cepat merasa lapar dan cenderung untuk makan di waktu makan.
Nak mudah dan cepat makan Maggi.Senang didapati, mudah disediakan pada bila-bila masa dan harga murah antara faktor mi segera menjadi pilihan khususnya pelajar apabila lapar di waktu malam ketika mengulang kaji pelajaran.
Artikel kali ini dari permintaan ‏@AienJoned yang tweet kepada @selepasnikah inginkan artikel artikel tentang tidur, jadi penulis sediakan artikel ini.

Keburukan Tidur Lewat Dan Bangun Lambat

Tidur yang nyenyak dan sempurna sangat penting. Jika kita tidak tidur dengan baik, racun dalam tubuh kita akan terkumpul dan ini akan mempengaruhi tahap kesihatan serta emosi kita.
Punca utama kerosakan hati adalah:
  • Tidur terlalu lewat dan bangun lambat adalah penyebab utama
  • Tidak buang air kecil di pagi hari.
  • Terlalu banyak makan.
  • Tidak mengambil sarapan.
  • Mengambil terlalu banyak ubat-ubatan.
  • Mengambil terlalu banyak bahan pengawet, aditif, pewarna makanan, dan perasa tiruan.
  • Mengambil terlalu banyak makanan berminyak. Jangan mengambil terlalu banyak makanan berminyak walaupun makanan yang menggunakan minyak goreng terbaik seperti minyak zaitun. Elakkan mengambil makanan berminyak ketika anda dalam keadaan letih, kecuali ketika badan sedang dalam keadaan betul-betul fit.
  • Mengambil terlalu banyak makanan juga boleh memberikan beban berlebihan kepada hati. Sayuran seeloknya harus dimakan mentah atau dimasak 3-5 bahagian sahaja. Sayuran yang dimasak harus dimakan dalam satu sajian dan tidak disimpan.
Kita harus mengamalkan gaya pemakanan yang sihat dalam kehidupan. Amalan pemakanan yang sihat sangat penting bagi memastika tubuh kita untuk menyerap dan menyingkirkan bahan kimia yang tidak diperlukan oleh tubuh.
Kurangkan makan makanan segera, lagi-lagi jika anda jenis yang berjaga waktu malam sehingga lewat pagi.
Mari kita lihat bagaimana tubuh kita berfungsi.
Malam (9pm – 11pm): adalah masa untuk menyahkan/membuang toxic chemicals (de- toxification) yang tidak diperlukan dari sistem antibodi (lymph nodes). Dalam waktu ini kita seharusnya dalam keadaan tenang dan suasara yang relaks seperti mendengar musik. Jika seorang surirumah dalam ketika ini masih menjalankan aktiviti hariannya seperti mencuci pinggan atau mengawasi anak-anak membuat kerja rumah, ini akan memberikan kesan negatif pada kesihatannya.
Malam di (11pm-1am): Proses de-toxification dalam hati, dan secara idealnya harus dilakukan dalam keadaan tidur nyenyak.
Tengah malam (1am – 3am): proses de-toxification di bahagian hempedu, idealnya juga dilakukan dalam keadaan tidur nyenyak.
Tengah malam (3am – 5am): proses de-toxification di bahagian paru-paru. Oleh kerana itulah kebiasaannya bagi yang sedang mengalammi batuk, ketika ini anda akan mengalami batuk yang sangat kuat. Memandangkan proses de-toxification telah sampai ke saluran pernafasan, kita tidak perlu mengambil ubat batuk ketika ini kerana ianya akan memnganggu proses pembuangan toksin tersebut.
Awal pagi (5am – 7am): proses de-toxification di bahagian usus besar, anda harus mengosongkan usus.
Pagi (7am – 9am): Penyerapan gizi pada usus kecil, kita harus sarapan pada masa ini. Kepada mereka yang sedang saki, sarapan harus lebih awal iaitu sebelum pukul 6:30 pagi. Makan pagi sebelum 7:30am sangat berguna bagi mereka yang ingin kekal cergas. Mereka yang tidak sarapan, mereka harus mengubah kebiasaan mereka. Namun jika anda terlewat mengambil sarapan sehingga pukul 9am-10am sekalipun, itu masih lebih bagus daripada tidak bersarapan sama sekali. Tidur lewat dan bangun terlalu lambat akan mengganggu proses membuang bahan kimia yang tidak diperlukan dalam tubuh.
Tengah malam sampai 4am juga adalah waktu untuk sumsum tulang menghasilkan darah.
Oleh kerana itu, dapatkan tidur yang sempurna dan jangan tidur terlalu lewat.
Tapi lain pula jadi, kalau waktu tidur anda terlalu lama.
“Banyak tidur dapat mengakibatkan lalai dan malas-malasan. Banyak tidur ada yang termasuk dilarang dan ada pula yang dapat menimbulkan bahaya bagi badan.
Masalah sukar untuk tidur ini boleh diatasi dengan banyak cara. Ianya bergantung kepada seseorang bagaimana seseorang itu boleh mengatasi masalah tidur mereka. Apa yang dikongsikan ini hanya sebagai rujukan untuk anda yang sedang menghadapi masalah tidur. Anda boleh menggunakan cara ini bagi mengatasi masalah tidur anda.

Cara Mengatasi Masalah Tidur

Masalah susah untuk tidur akan dapat diatasi jika anda berusaha untuk mengatasinya. Ianya bergantung kepada diri anda bagaimana anda mengatasi masalah tidur yang anda hadapi. Setiap orang pasti mempunyai cara mereka yang berbeza dengan orang lain.
  • Kosongkan Fikiran Dari Semua Perkara
    Biasanya anda susah untuk tidur kerana disebabkan oleh pemikiran anda sendiri. Anda mungkin menghadapi banyak masalah yang sentiasa berlegar-legar dalam fikiran anda. Ianya pasti mengganggu tidur anda yang boleh menyebabkan anda susah untuk mendapat tidur yang baik. Jadi, anda perlu mengatasi masalah ini. Anda hendaklah cuba untuk mengosongkan fikiran anda dari apa sahaja perkara. Memang agak sukar untuk melakukannya tapi anda boleh cuba melakukannya. Cuba lupakan sekejap segala masalah, jangan fikirkan perkara negatif, dan berfikirlah dengan tenang. Apabila fikiran anda mulai tenang, anda pasti akan dapat tidur dengan baik.
  • Tetapkan Waktu Tidur Sama Setiap Malam
    Waktu tidur adalah penting dalam memberikan tidur yang baik kepada seseorang. Jika anda menghadapi masalah tidur maka anda perlu menetapkan waktu tidur yang sama pada setiap malam. Jika pada malam ini anda tidur jam 11 malam, esok pun anda kena tidur pada waktu yang sama. Begitulah juga pada hari-hari yang seterusnya. Ianya bagi menetapkan satu tabiat dalam diri anda untuk tidur pada waktu itu. Jika diamalkan selalu, pemikiran anda telah ditetapkan untuk tidur pada masa tersebut.
  • Pastikan Tempat Tidur Nyaman Dan Selesa
    Faktor persekitaran amatlah mempengaruhi tidur seseorang. Tempat tidur yang baik akan dapat memberikan tidur yang baik juga kepada kita. Anda sudah tentu sekali akan merasa tidak selesa tidur jika tempat tidur anda itu kotor, berbau busuk, basah dan macam-macam lagi. Ianya boleh mengganggu keselesaan anda tidur. Oleh itu pastikan tempat tidur anda itu bersih dan selesa. Untuk lebih keselesaan pasang la kipas supaya anda tidak berasa panas semasa tidur.
  • Elakkan Dari Bunyi Bising
    Bunyi yang terlalu bising boleh menganggu tidur seseorang. Bagi saya sendiri, adalah sukar untuk tidur jika keadaan sekeliling yang bising. Saya pasti anda juga mengalami situasi yang sama. Anda perlu elakkan dari tidur dalam keadaan yang bising. Kalau boleh tutup terus sumber bunyi-bunyi yang bising seperti lagu-lagu yang anda pasang di radio, handphone dan laptop anda. Jika anda mahu juga anda boleh pasang dalam kadar tidak terlalu kuat. Mungkin lagu-lagu yang anda minat boleh
    membantu anda melelapkan mata anda. Jika anda mendengar bacaan zikir dan Al Quran itu adalah lebih baik.
  • Tutup Semua Sumber Cahaya
    Cahaya yang terang adalah salah satu faktor yang menyebabkan anda sukar untuk tidur. Saya sendiri memang sukar untuk tidur jika cahaya lampu yang masih terbuka. Jika sumber cahaya yang terlalu terang akan menyebabkan anda susah untuk melelapkan mata. Bagi mengatasi masalah susah untuk tidur, anda hendaklah tidur dalam keadaan yang gelap. Tutup semua lampu dalam bilik anda kalau boleh. Tidur dalam gelap akan lebih cepat untuk anda melelapkan mata.
  • Baca Doa Sebelum Tidur
    Tidurlah dalam keadaan yang tenang dan mendapat keberkatan dari
    Allah. Itulah yang kita mahukan. Banyakkan berzikir dan berdoa sebelum tidur supaya diberikan ketenangan oleh Allah. Lupakan segala kerungsingan dalam diri anda dan banyakkan mengingati Allah. Sesungguhnya dengan mengingati Allah itu hati akan menjadi tenang.
Masalah susah untuk tidur akan dapat diatasi jika anda berusaha untuk mengatasinya. Ianya bergantung kepada diri anda bagaimana anda mengatasi masalah tidur yang anda hadapi. Setiap orang pasti mempunyai cara mereka yang berbeza dengan orang lain.

dipetik dari..http://harianislam.com

Tuesday, April 16, 2013

Half Moon Shawl


Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia

Hari ni saya nak upload half moon shawl akad nikah kawan saya. Ingat tak ada saya bagitahu post yg lepas?? (:

Baru hari ni saya sempat upload..emm kepada kawan2 yg nak tempah blh la pm saya k..:)

Harga yg sangat berpatutan.


Pn Aizah pinjam gambar ye..:)
pada bhg atas shawl sy letakkan sedikit manik dan pada bhg tepi shawal saya letakkan sedikit aksesori..
permintaan dari customer : mahu yang ringkas shj..:)


Pn.Aizah di hari bahagia..

Jika berminat sila pm atau terus ke Facebook saya..
https://www.facebook.com/mar.zarra

Monday, March 4, 2013

Half Moon Shawl - Cantik!!!




As Salam

Minggu lepas saya try la pakai half monn shawl saya yg warna pink tu+saya dh letak sedikit aksesori di bhg atas kepala..hmm alhamdulillah ramai yg puji cantik + ok sgt..saya suka sagat sebab percubaan saya berjaya..horaaayyyy...

**Terbaru ..

1) exclassmate oder half moon shawl untk majlis nikahnya hujung bulan 3 ni..excited sgt nak jahit, yela untuk bigday dia...nak jahit cantek2..:)
2) Kawan baik dari UiTM Penang oder Half Moon Shawl 2 layer.
3) Studen di fakulti Half Moon Shawl warna gold..

++hmm
Hmm tak sabar nak siapkan...tungguuu..!!
 
So..jom kita tgk half moon shawl..;))


mee..:))



kawan-kawan office
izinkan saya pose..:P

Masa ni sambut Birthday Dekan...sy numpang jee..:P
 
 
Jika berminat sila PM saya k atau PM di FB saya.. https://www.facebook.com/#!/mar.zarra atau hubungi saya 0192446042.:))

Friday, February 15, 2013

Half Moon Shawl

Assalamualaikum..
 
Selamat hari Jumaat..Penghulu segala hari..semoga perjalan seharian diberkatin hendaknya..:))
 
disini saya nk share hasil jahitan saya..Half Moon Shawl..tapi kalau sesiapa yg berkenan blh lah PM k..:)
anda boleh pilih warna , pnjg dan lebar yg disukai..harga kita blh discuss :))
yg telah siap di jahit aksesori

yg ni siap di letak aksesori

 

yg ni kosong shj

berminat blh la PM atau ke https://www.facebook.com/mar.zarra#!/..

Wednesday, February 6, 2013

Holiday di Padang, INDONESIA

As Salam..

Disini saya nak share pengalaman saya pergi Padang Indonesia pada 5-8 Januari 2013 yg lalu.
Ini la kali pertama saya melawat negara org nun di seberang laut..tak sampai 1 jam dah sampai :)


Baru nk berlepas..nunggu




 Rumah Gadang
 

 i Love Malaysia
 


















 
 
 Antara menu di sana..
























 




 Kapal Malin Kundang (Si Tanggang)




Malin Kundang menjadi batu



 Muzium yg sgt cantek
 

Makan tengahari di dalam sawah

















 
 
Jumpa lagi di Part II